Lidt mere om..

Hvem er jeg?

Jeg er en udadvent og flittig person, som elsker at møde nye mennesker og udfordringer. Jeg har et udpræget servicegen, som nuværende og tidligere medarbejdere/kunder, sætter stor pris på. Derudover har jeg et kreativt mind-set, som kan bruges på tværs af mange brancher. Jeg giver ikke op, jeg er dedikeret og derfor god til at sætte mål og opnå dem.

Hvad fanger mig?

Marketing og optimering af virksomheder, er noget der fanger mig. Som tidligere praktikant og nuværende studiejob på et reklamebureau samt med en far, der tidligere har været i branchen, har jeg allerede på nuværende tidspunkt haft muligheden for, at snuse lidt til miljøet.

Detaljer om mine uddannelser

I forbindelse med min tidligere uddannelse som markedsføringsøkonom havde jeg to valgfag "personlig udvikling & ledelse" samt "digital marketing". I personlig udvikling & ledelse lærte jeg en del om mig selv som person - hvad jeg kan og vil, hvad der skal til for at sætte mål og opnå dem, hvilke personlige punkter, jeg kan udvikle mig på og sidst men ikke mindst en række værktøjer som jeg kan benytte i forbindelse med ledelse af blandt andet projekter. I digital marketing var sociale medier, SEO, Google Adwords og hjemmesider hovedpunkterne. Som en tilføjelse hertil udarbejdede vi en hjemmeside og fik undervisning i PhotoShop og Illustrator, som har vakt stor interesse hos mig.

PÅ min nuværende uddannelse har jeg haft et et fordybelsespor kaldet "Strategisk markedsføring & reklame". I dette fag lærer vi blandt andet om hele reklamekampagne processen, at kunne forstå forbrugerne og agere derefter. Endvidere vil der være fokus på valg af strategisk niveau i forhold til kunde/produkt, forbrugerindsigter, planning og brief-typer. Sidst men ikke mindst har der været fokus på relevant og kreativ reklame og kampagnens effekt primært på B2C markedet. Efter jeg har haft dette fag, har det bekræftet mig i, at bureau-verdenen, på nuværende tidspunkt, er det rette for mig.

 
EmilieSkovbon.jpg
 
 

Mit liv gennem den digitale verden


instagrampng

@emilieskovbon

Tilbage i foråret 2015 begyndte jeg med med min interiør-konto på Instagram. I forbindelse med, at jeg flyttede til Købehavn sommeren 2015 og flyttede ind i min første lejlighed, skete der mere og mere. I januar 2016 flyttede jeg tilbage til Aarhus, hvor min Insta-verden har fortsat. Min passion for indretning er vokset i takt med at flere tusinde i dag følger mig. I dag har jeg 50.000 følgere, som dagligt følger med i mit hjem på de sociale medier. Interessen for fotografering er steget og jeg har i den forbindelse skaffet mig et kompakt system kamera, som er blevet min gode ven. Jeg har samarbejdspartnere fra hele verden og min gamle lejlighed har været i et svensk bolig magasin.


  Picture taken by Emilie Skovbon for System Frugt A/S

Picture taken by Emilie Skovbon for System Frugt A/S

Freelance på min helt egen måde

Da jeg startede i praktik på et bureau, fandt de hurtigt et talent i mig på de sociale medier. Én af deres kunder trængte til fornyelse og en re-thinking af deres Instagram, hvorfor jeg blev sat til opgaven, at fotografere til profilen. Efter endt praktik ophold benytter de fortsat billederne og på nuværende tidspunkt overvejer kunden at indgå i et fast samarbejde med mig. Se resultatet af mit arbejde nedenfor.

  Styling by Emilie Skovbon in collaboration with BILKA, Dansk Supermarked

Styling by Emilie Skovbon in collaboration with BILKA, Dansk Supermarked

SoMe video

I forbindelse med et af BILKAs Du Ka' kataloger ønskede BILKA et øget fokus på de sociale medier, da kataloget ikke blev husstandsomdelt. Derfor fik jeg muligheden for alene, at style deres session og sammen med en fotograf styre udviklingen af videoen og hvordan det skulle foregå. Klik på billedet ovenfor, for at se det endelige resultat.

  Back-end work og derefter alt design, back-ed m.m.

Back-end work og derefter alt design, back-ed m.m.

Webshop

I januar 2017 åbnede min mor en webshop. Et reklamebureau satte rammerne for webshoppen og derefter har jeg overtaget alt styring på webshoppen. Jeg laver alt fra back-end arbejde, diverse opdateringer og udvikling af nye sider. Jeg fritlægger produktbilleder, redigerer billeder m.m.


  The development of optimization on Instagram

The development of optimization on Instagram

Udvikling på Instagram

Når det kommer til udvikling og fastlæggelse af mål, har jeg både udviklet kunders Instagram profiler samt min egen. For eksempel fik jeg i min praktik-periode muligheden for at udvikle en kundes profil (fra februar). Kundens Instagram havde længe haltet efter og i slutningen af marts fik jeg muligheden for, at komme ind over deres profil og ændre deres look. På bare få måneder steg deres gennemsnitlige likes fra 45,78 til 65,15 og det samme gjorde deres følgerbase. Ved at sætte klare regler for profilens indhold, fastsætte en målgruppe og sætte et mål for profilen, blev det muligt at sætte gang i deres profil. Materialet er fortroligt, hvorfor yderligere ikke uddybes.

  Case, Markedsføringsøkonom

Case, Markedsføringsøkonom

Den Blå Planet som case

På markedsføringsøkonom uddannelsen fik vi til opgave at optimere konceptet af Den Blå Planet, grundet dårlige resultater. Opgaven blev stillet som en konkurrence med undervisere og elever som jury. Min gruppe og jeg vandt i vores klasse og samlet set over årgangen, fik vi en pæn 2. plads. Klik på billedet ovenfor, for at kigge nærmere på vores opgave.

  Marathon 2013

Marathon 2013

Når mål ikke blot er drømme

Som person er jeg meget målrettet og mål bliver til virkelighed. Et eksempel var da jeg i efteråret 2012 sad ved mine forældre og snakkede om, at jeg engang i fremtiden gerne ville løbe et marathon - ligesom min far. Jeg tog på arbejde. Da jeg kom hjem Googlede jeg lidt og sagde da til mine forældre, at jeg havde besluttet mig for, at løbe et marathon foråret 2013 og samtidig havde fundet et program, som jeg kunne starte på efter weekenden. Jeg har altid været en god løber, men aldrig gjort noget ved det. Mit mål var at slå min fars tid (04:17:38) og det gjorde jeg - min tid lød på 04:17:29. Et godt eksempel på, at jeg kæmper mine kampe og ikke giver op, før jeg har nået mit mål.


 Rapportage i bolig magasin

Rapportage i bolig magasin

Bolig magasin

I efteråret 2016 kom en svensk fotograf hjem til min tidligere lejlighed for at fotografere den. Sidenhen blev billederne solgt til et magasin, som udgav en rapportage om mig og min lejlighed. Klik på billedet og se rapportagen.

  Planlægning af rette tid og sted er altafgørende

Planlægning af rette tid og sted er altafgørende

Content Planning

I min tidligere praktikperiode var jeg også ind over en række kunders content - primært på Facebook/Instagram. Jeg har lavet alt fra planlægning, til valg af billeder og tekst - både som en del af et team og mere selvstændigt. Jeg kan arbejde og skabe fine resultater på tværs af brancher - alt fra fødevarer og natur, til indretning og fashion. Samtidig har jeg en smule erfaring med oprettelse af annoncer på Business Manager (Facebook). 

  You can dream about it or work for it

You can dream about it or work for it

Forventninger

Som praktikant forventer jeg, at blive en del af virksomheden og dermed involveres i relevante opgaver. Jeg forventer at blive kastet ud i det og blive sat på prøve, blive udfordret og lære. Jeg har ikke mange grænser for, hvad jeg ikke vil - så længe det er relevant for min uddannelse.


Mine uddannelser og jobs

Download mit CV her

Praktikperiode

Start: juli/august '18 - fuldtid i 3 mdr.

Herefter 2-3 mdr. deltid eller efter aftale

Kontakt mig nu:

Emilie Skovbon

tlf. 28688617

mail: emilie@skovbon.dk