Lidt mere om..

Hvem er jeg?

Jeg er en udadvent og flittig person, som elsker at møde nye mennesker og udfordringer. Jeg har et udpræget servicegen, som nuværende og tidligere medarbejdere/kunder, sætter stor pris på. Derudover har jeg et kreativt mind-set, som kan bruges på tværs af mange brancher. Jeg giver ikke op, jeg er dedikeret og derfor god til at sætte mål og opnå dem.


 

Hvad fanger mig?

Indretning, marketing og optimering af virksomheder, er noget der fanger mig. Hos Aidgency, hvor jeg på nuværende tidspunkt er i praktik, beskæftiger jeg mig med sociale medier både internt og eksternt. Jeg udarbejder SoMe strategier for kunder, laver annonceringer og content planer. Det er en selvstændig stilling, da jeg er den eneste, som arbejder inden for content marketing.

Lige nu er de sociale medier interessante, men for mig er mulighederne mange og begrænsningerne få - jeg vil lære og jeg vil opnå. Min indstilling har altid været “det kan jeg ikke, så det må jeg få lært”. Mit drømmejob er et job med variation, hvor jeg ikke nødvendigvis sidder foran en skærm alle 37 timer. Jeg elsker at kombinere og blande ting.

 
EmilieSkovbon.jpg

Detaljer om mine uddannelser

I forbindelse med min tidligere uddannelse som markedsføringsøkonom havde jeg to valgfag "personlig udvikling & ledelse" samt "digital marketing". I personlig udvikling & ledelse lærte jeg en del om mig selv som person - hvad jeg kan og vil, hvad der skal til for at sætte mål og opnå dem, hvilke personlige punkter, jeg kan udvikle mig på og sidst men ikke mindst en række værktøjer som jeg kan benytte i forbindelse med ledelse af blandt andet projekter. I digital marketing var sociale medier, SEO, Google Adwords og hjemmesider hovedpunkterne. Som en tilføjelse hertil udarbejdede vi en hjemmeside og fik undervisning i PhotoShop og Illustrator, som har vakt interesse hos mig.

På min nuværende uddannelse har jeg haft et et fordybelsespor kaldet "Strategisk markedsføring & reklame". I dette fag lærte vi blandt andet om hele reklamekampagne processen, at kunne forstå forbrugerne og agere derefter. Endvidere var der fokus på valg af strategisk niveau i forhold til kunde/produkt, forbrugerindsigter, planning og brief-typer. Sidst men ikke mindst har der været fokus på relevant- og kreativ reklame og kampagnens effekt primært på B2C markedet. Efter jeg har haft dette fag, har det bekræftet mig i, at bureau-verdenen, på nuværende tidspunkt, er det rette for mig

Som en del af min praktiksøgning lavede jeg denne video med det formål at vise hvem jeg er og for at fortælle, at jeg ikke er bange for at stå frem..


 
 

Mit liv gennem den digitale verden


Skærmbillede 2018-10-29 kl. 09.21.24.png

@emilieskovbon

Tilbage i foråret 2015 begyndte jeg med med min interiør-konto på Instagram. I forbindelse med, at jeg flyttede til Købehavn sommeren 2015 og flyttede ind i min første lejlighed, skete der mere og mere. I januar 2016 flyttede jeg tilbage til Aarhus, hvor min Insta-verden har fortsat. Min passion for indretning er vokset i takt med at flere tusinde i dag følger mig. I dag har jeg mere end 50.000 følgere, som dagligt følger med i mit hjem på de sociale medier. Interessen for fotografering er steget og jeg har i den forbindelse skaffet mig et kompakt system kamera, som er blevet min gode ven. Jeg har samarbejdspartnere fra hele verden og min gamle lejlighed har været i et svensk bolig magasin.


  SoMe-strategy

SoMe-strategy

SoMe-strategi

Som en del af mit arbejde hos Aidgency, har jeg udarbejdet en række SoMe-strategier for kunder, for at sætte rammer på deres fremtidige opslag og annonceringer. Her har jeg blandt andet hjulpet Riverfisher til, at øge interessen samt efterspørgslen på lystfiskeri.

  Picture taken by Emilie Skovbon for HART & HOLM

Picture taken by Emilie Skovbon for HART & HOLM

HART & HOLM

HART & HOLM er et nyt brand, der sælger læse- og solbriller. I den forbindelse har jeg taget billeder for dem til deres Instagram-profil, for at kombinere portrætbilleder fra photoshoot med miljøbilleder og reposts af køberne, for at skabe et miljø, som brugere har lyst til at følge.

  An easy way to make it look more cosy

An easy way to make it look more cosy

Before and after..

Som interiør-interesseret ser jeg hurtigt, hvordan et rum kan ændres markant ved hjælp af få remedier. Her ses et eksempel ved min kæreste- og mit nye hjem, et før- og efterbillede af soveværelset. De fleste ting er fundet på loftet, i skuret og i min lejlighed.


  Case, International handel og markedsføring

Case, International handel og markedsføring

Møllerup som case

I forbindelse med en case på min uddannelse, blev vi i samarbejde med Møllerup brands sat til opgave at finde en strategi for deres fremtidige markedsføringsstrategi. Et stort problem var, at de ikke kunne markedsføre sig gennem “hampefrø” på diverse sociale medier, kendskabet til hampefrø var lille og blev mest forbundet med det der kan ryges. Efter en større markedsføringsundersøgelse kom min gruppe og jeg frem til, at folk ville være mere tilbøjelige til, at købe finolafrø i stedet for hampefrø. Samtidig ville annoncerne på Facebook kunne godkendes ved brug af dette navn.

  Hovedopgave, Markedsføringsøkonom

Hovedopgave, Markedsføringsøkonom

Produkt-udvikling

I min hovedopgave på markedsføringsøkonom-uddannelsen skrev jeg om flowr, som er ejet af Salling Group. Her var produkt-udvikling blandt andet ét punkt jeg berørte. Gennem undersøgelser, spørgeskemaer og interviews kom jeg frem til dette produkt - blomster i en smuk æske. Produktet skulle være nemt at fragte og samtidig være en god idé til gaver. Gaveæsken skulle komme med et cellofan-låg, som gør det muligt at se blomsterne allerede inden æsken er åbnet - i modsætning til deres nuværende æske, som er en brun kasse.

  A creative project…

A creative project…

Headboard

Ét af mine mange kreative projekter er dette headboard, som jeg har lavet af gamle pallerammer. Headboardet er lavet med udgangspunktet i det feminine og rustikke som kontrast og er håndtegnet. Jeg lavede headboardet efter min rejse til Bali, hvor jeg blev inspireret af deres mange detaljer og udskæringer i træ.


  Picture taken by Emilie Skovbon for System Frugt A/S

Picture taken by Emilie Skovbon for System Frugt A/S

Freelance på min helt egen måde

Da jeg startede i praktik på et bureau i 2017, fandt de hurtigt et talent i mig på de sociale medier. Én af deres kunder trængte til fornyelse og en re-thinking af deres Instagram, hvorfor jeg blev sat til opgaven, at fotografere til profilen. Efter endt praktik ophold benytter de fortsat billederne og på nuværende tidspunkt overvejer kunden at indgå i et fast samarbejde med mig. Se resultatet af mit arbejde nedenfor.

  Styling by Emilie Skovbon in collaboration with BILKA

Styling by Emilie Skovbon in collaboration with BILKA

SoMe video

I forbindelse med et af BILKAs Du Ka' kataloger ønskede BILKA et øget fokus på de sociale medier, da kataloget ikke blev husstandsomdelt. Derfor fik jeg muligheden for alene, at style deres session og sammen med en fotograf styre udviklingen af videoen og hvordan det skulle foregå. Klik på billedet ovenfor, for at se det endelige resultat.

  Back-end work og derefter alt design, back-ed m.m.

Back-end work og derefter alt design, back-ed m.m.

Webshop

I januar 2017 åbnede min mor en webshop. Et reklamebureau satte rammerne for webshoppen og derefter har jeg overtaget alt styring på webshoppen. Jeg laver alt fra back-end arbejde, diverse opdateringer og udvikling af nye sider. Jeg fritlægger produktbilleder, redigerer billeder m.m.


  The development of optimization on Instagram

The development of optimization on Instagram

Udvikling på Instagram

Når det kommer til udvikling og fastlæggelse af mål, har jeg både udviklet kunders Instagram profiler samt min egen. For eksempel fik jeg i min praktik-periode muligheden for at udvikle en kundes profil (fra februar). Kundens Instagram havde længe haltet efter og i slutningen af marts fik jeg muligheden for, at komme ind over deres profil og ændre deres look. På bare få måneder steg deres gennemsnitlige likes fra 45,78 til 65,15 og det samme gjorde deres følgerbase. Ved at sætte klare regler for profilens indhold, fastsætte en målgruppe og sætte et mål for profilen, blev det muligt at sætte gang i deres profil. Materialet er fortroligt, hvorfor yderligere ikke uddybes.

  Case, Markedsføringsøkonom

Case, Markedsføringsøkonom

Den Blå Planet som case

På markedsføringsøkonom uddannelsen fik vi til opgave at optimere konceptet af Den Blå Planet, grundet dårlige resultater. Opgaven blev stillet som en konkurrence med undervisere og elever som jury. Min gruppe og jeg vandt i vores klasse og samlet set over årgangen, fik vi en pæn 2. plads. Klik på billedet ovenfor, for at kigge nærmere på vores opgave.

  Marathon 2013

Marathon 2013

Når mål ikke blot er drømme

Som person er jeg meget målrettet og mål bliver til virkelighed. Et eksempel var da jeg i efteråret 2012 sad ved mine forældre og snakkede om, at jeg engang i fremtiden gerne ville løbe et marathon - ligesom min far. Jeg tog på arbejde. Da jeg kom hjem Googlede jeg lidt og sagde da til mine forældre, at jeg havde besluttet mig for, at løbe et marathon foråret 2013 og samtidig havde fundet et program, som jeg kunne starte på efter weekenden. Jeg har altid været en god løber, men aldrig gjort noget ved det. Mit mål var at slå min fars tid (04:17:38) og det gjorde jeg - min tid lød på 04:17:29. Et godt eksempel på, at jeg kæmper mine kampe og ikke giver op, før jeg har nået mit mål.


 Rapportage i bolig magasin

Rapportage i bolig magasin

Bolig magasin

I efteråret 2016 kom en svensk fotograf hjem til min tidligere lejlighed for at fotografere den. Sidenhen blev billederne solgt til et magasin, som udgav en rapportage om mig og min lejlighed. Klik på billedet og se rapportagen.

  Planlægning af rette tid og sted er altafgørende

Planlægning af rette tid og sted er altafgørende

Content Planning

På min nuværende og tidligere praktikplads beskæftiger og har beskæftiget mig med en række kunders content - primært på Facebook/Instagram. Jeg laver alt fra planlægning til valg og redigering af billeder og tekst - både som en del af et team og mere selvstændigt. Jeg kan arbejde og skabe fine resultater på tværs af brancher - alt fra fødevarer og natur, til indretning og fashion. Samtidig har jeg erfaring med oprettelse af annoncer på Business Manager (Facebook) og skabe øget salg.

  You can dream about it or work for it

You can dream about it or work for it

Forventninger

Som ansat forventer jeg, at blive en del af virksomheden og dermed involveres i relevante opgaver. Jeg forventer at blive kastet ud i svære opgaver og blive sat på prøve, blive udfordret og lære. Jeg har ikke mange grænser for, hvad jeg ikke vil - så længe det er relevant og giver mening for mig.


Mine uddannelser og jobs

Download mit CV her

Jeg søger

Fuld- eller deltid

Start: jan/feb ‘19

Kontakt mig nu:

Emilie Skovbon

tlf. 28688617

emilie@skovbon.dk